Skip Navigation Links8th-International-Conference-on-Gender-Studies--Gender-and-Art

8'inci Uluslararası Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Konferansı: Toplumsal Cinsiyet ve Sanat

ARŞİV SAYFASI!

Konferans Posteri


Konferans Fotoğrafları

Organizasyon Komitesi

KONFERANS BAŞKANI:
Prof. Dr. Kağan Günçe
Doç. Dr. Süheyla Üçışık Erbilen

ORGANİZASYON KOMİTESİ:
Prof. Dr. Sonuç Zorlu Oğurlu
Doç. Dr. Süheyla Üçışık Erbilen
Yrd. Doç. Dr. Handan Sezgin
Yrd. Doç. Dr. Nazime Beysan
Yrd. Doç. Dr. Seda Orbay Yücel

KONFERANS SEKRETERİ:
Arş. Gör. Fatma Türüç

Bilim Kurulu


  • Prof. Dr. Ayşegül Güçhan
  • Prof. Dr. Aytül Özüm
  • Prof. Dr. Dilek Direnç
  • Prof. Dr. Fatma Gül Berktay
  • Prof. Dr. Gülriz Uygur
  • Prof. Dr. Hanife Aliefendioğlu
  • Prof. Dr. Havva Alkan Bala
  • Prof. Dr. Hülya Şimga
  • Prof. Dr. Kağan Günçe
  • Prof. Dr. Mehmet Ecevit
  • Prof. Dr. Mehmet Emin Göktepe
  • Prof. Dr. Murat İri
  • Prof. Dr. Naciye Kunt
  • Prof. Dr. Seçkin Tercan
  • Prof. Dr. Serdar Çetin Aydar
  • Prof. Dr. Sevil Saygı
  • Prof. Dr. Yıldız Ecevit
  • Prof. Dr. Zeynep Direk
  • Doç. Dr. Aysu Arsoy
  • Doç. Dr. Ceren Boğaç
  • Doç. Dr. Gillian M.E. Alban
  • Doç. Dr. İnci Eviner
  • Doç. Dr. Özlem Belkıs
  • Doç. Dr. Seda Yavuz
  • Doç. Dr. Serap Yüzgüller
  • Doç. Dr. Seza Sinanlar Uslu
  • Doç. Dr. Şebnem Ertaş Beşir
  • Doç. Dr. Şeyma Ersoy Çak
  • Doç. Dr. Türkan Ulusu Uraz
  • Yrd. Doç. Dr. Esra Plümer Bardak
  • Dr. Nazlı Pektaş
  • Beral Madra


 

 AHU ANTMEN


Prof. Dr. Ahu Antmen Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğretim üyesidir. Çalışmaları, Türkiye'de modernleşmenin sanatsal yansımalarına ve toplumsal cinsiyet dinamiklerinin sanatsal üretim süreçlerindeki etkilerine odaklıdır. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Kimlikli Bedenler-Sanat, Kimlik, Cinsiyet, Zamanların Belleği: Ali Teoman Germaner, İçerdeki Yabancı: Hale Tenger ve editörlüğünü yaptığı Sanat/Cinsiyet-Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri kitaplarının yanı sıra son dönemde Mapping Impressionist Painting in a Global Context (Routledge, 2021), Globalizing Impressionism: Reception, Translation, and Transnationalism (Yale University Press, 2020), Curatorial Challenges-Interdisciplinary Perspectives on Contemporary Curating (Routledge, 2019), Artists in their Time (Istanbul Modern, 2015), Unleashed-Contemporary Art from Turkey (Thames&Hudson, 2010), Beyond Imagined Uniqueness-Nationalisms in Contemporary Perspective (Cambridge Scholars Publishing, 2010) gibi yayınlara katkıda bulundu. Küratörlük çalışmaları arasında Nur Koçak-Mutluluk Resimleriniz (2019, Salt), Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü (2015, Pera Müzesi), İkinci Göz: Türkiye'den Kadın Fotoğrafçılar (2013, Sismanoglio Megaro), Bir Ülke Değişirken-Tanzimattan Cumhuriyete Türk Resmi  (2012, S.Ü. Sakıp Sabancı Müzesi), Joseph Beuys ve Öğrencileri (2009, S.Ü. Sakıp Sabancı Müzesi) sergileri bulunmaktadır. 

Sanat Tarihi Miti ve “Kadın Sanatçılar"

Linda Nochlin'in “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?" (1971) başlıklı çığır açıcı makalesinin üzerinden 50 yıl geçti. 50 yıl sonra, sanat tarihinin cinsiyet temelli bir anlatı, ideolojik bir mit olduğu düşüncesi artık daha çok kabul görüyor.  Peki 1970'lerde feminist sanatçıların ve sanat tarihçilerinin başlattığı bu mücadelenin bugünkü seyrine dair ne tür gözlemler yapılabilir? Ayrımcılığa dair farkındalığın, sanat tarihinin sahnesi olan kurumsal yapıların dönüşümündeki etkileri nedir? Bugün yeni sanat tarihsel anlatılar kurgularken ayrı bir kategori olarak “kadın sanatçı" kimliği artık aşılmış bir kavram sayılabilir mi? Sanat ve sanatçı kimliği kavramlarına cinsiyet bağlamında baktığımızda, dünden bugüne ne tür dönüşümler gözlemlenebilir? 

 LALEPER AYTEK

 Laleper Aytek fotoğrafçı, sanatçı, öğretim görevlisi, küratör, eleştirmendir. İstanbul'da çalışıyor ve yaşıyor.

Boğaziçi Üniversitesi ekonomi bölümünü (B.A) bitirdikten sonra, sosyal ekonomi alanında yüksek lisans çalışmalarına devam etmek üzere gittiği Norveç'te daha çok fotoğrafa yöneldi. Fotoğrafla üniversite yıllarında başlayan ve giderek derinleşen ilgisi nedeniyle 90'lı yılların başında Türkiye'ye döndü ve kendi stüdyosunu açarak reklam fotoğrafçılığı yapmaya başladı. 1998'de Türkiye'nin ilk kapsamlı dijital fotoğraf stüdyosunun kuruluşunda fotoğraf ve reklam yönetmeni olarak görev aldı. 2009'da bu yana Koç Üniversitesi, Medya ve Görsel Sanatlar Bölümü'nde (MAVA) fotoğraf üzerine dersler vermektedir.

2000 yılından bu yana fotoğraf yazılarında, öznellik kapsamında “görme biçimleri" ve “fotoğraf tarihi" üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu temel yaklaşımını “Fotoğraf Tarihi Kanonunu Yeniden Düşünmek: Öznellik Üzerine Bir İnceleme" başlıklı yüksek lisans (MFA) tezinde ayrıntılandırarak geliştirmiştir. Yayınlanmış çalışmaları arasında fotografik düşünce üzerine yazılarını biraraya getirdiği Kendine Ait Bir Fotoğraf (2005), Palimpsest Istanbul (2010) ve Issız (2013), Non Paris (2014), Kendi İçinden Geçip de Gitti mi Uzaklara? (2017) ve Hayat Başka Yerde (2019) fotoğraf kitapları sayılabilir. Aytek 1991'den bu yana 16 kişisel sergi açtı ve 21 grup sergisine katıldı.








 

Çağrı Metni

2004 yılından beri düzenli olarak yapılan Uluslararası Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Konferansı'nın 8'incisi, 12-14 Mayıs 2022 tarihinde, 'TOPLUMSAL CİNSİYET& SANAT ve Diğer Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları' çerçevesinde gerçekleştirilecektir. Egemenlik ideolojilerine, sosyo-kültürel kurmacalara, heteronormatif sistemlere dayanan toplumsal cinsiyet rollerinin sanatla nasıl üretildiği, desteklendiği ve eleştirildiğinin yanı sıra, sanat üreticilerinin ve eleştirmenlerinin cinsiyetlenmiş bedenler ve eşitsizliğe dayalı toplumsal düzen ile verdiği mücadeleyi tüm yönleriyle ele almayı amaçlayan konferans, önde gelen akademisyenler, araştırmacılar ve uygulamacılara, çalışmalarını sunmaları, tartışmaları ve alana yeni bir ışık tutmaları için seçkin bir platform oluşturacaktır. Aynı zamanda bu platformda diğer Toplumsal Cinsiyet Konularına da yer verilecektir.

Toplumsal cinsiyet kavramından ayrı düşünülemeyen feminizm, ortaya çıkışından itibaren, patriyarkal sistemi besleyen tüm kurumların direnişiyle karşılaşmış fakat tüm baskılara rağmen ayrımcılığa karşı mücadelesini sürdürmüştür. Bu mücadele çeşitli boyutlarıyla devam ederken, sanattaki yansımaları da zamanla etkili olmuş ve feminist sanat feminizmin parçası haline gelmiştir.  Her türlü ötekileştirilmeyi reddeden ve bu bağlamda kuir temsiliyeti de içinde barındıran feminist sanat, sosyal yapıdaki olumlu değişimler açısından önemli bir rol oynamıştır. Sosyal bilimlerde de paradigma dönüşümüne neden olan cinsiyet–sanat bağı, disipliner olduğu kadar disiplinlerarası boyutta da ele alınıp incelenecek zenginliğe sahiptir. Dolayısıyla, toplumsal cinsiyet ve sanat arasındaki karşılıklı oluşuma bakmak, farklı disiplinlerdeki güncel değişimler hakkında da yeni fikirler verecektir.

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde feminist sanat üzerine sınırlı çalışma bulunsa da son yıllarda toplumsal cinsiyet ve kadın çalışmaları, sosyoloji, antropoloji ve tarih gibi çeşitli disiplinler tarafından toplumsal cinsiyet ve sanat ilişkilerine odaklanmaya ve incelemeye artan bir ilgi vardır.  Bu konferans, akademisyenleri, araştırmacıları ve aktivistleri, toplumsal cinsiyet ve sanat teması etrafında nesiller arası ve kesişimsel diyaloglara teşvik ederek, literatüre yeni çalışmalar kazandırmayı amaçlamaktadır.

Toplumsal Cinsiyet ve Sanat konusunda, aşağıdaki alanlarda başvurular kabul edilecektir (Konferansta, bu konular dışında, farklı Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarına da yer verilecektir):

  • PLASTİK SANATLAR
  • PERFORMANS SANATLARI
  • EDEBİYAT
  • VE DİĞER TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI

Konferans, aşağıdaki alt konuların yanı sıra toplumsal cinsiyet perspektifine sahip diğer çalışmaları da kapsamaktadır:

  • Estetik ve Toplumsal Cinsiyet
  • Aktivizm Olarak Sanat
  • Sanat Tarihi
  • Sanat Akışında Sanatçının Toplumsal Cinsiyet Temsili
  • Mimarlık ve Toplumsal Cinsiyet
  • Tasarım Konuları ve Toplumsal Cinsiyet
  • Feminizm ve Sanat
  • Sanat ve Beşeri Bilimlerde Kadınların Geleceği
  • Geçmişten Günümüze Sanatta Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
  • Sanatsal Alanı Cinsiyetlendirmek
  • Sanat Felsefesi
  • Sanatta Kadının Mücadelesi
  • Pandemide Sanatın Yüzü
  • Kuir Tarih Yazımı
  • Fotoğrafçılık ve Toplumsal Cinsiyet Rolleri
  • Heykeli Yeniden Keşfetmek
  • Kadın Meddah Olmak
  • Feminist Tiyatro/ Tiyatroda Feminizm
  • Sinemanın Toplumsal Cinsiyeti
  • Performans ve Kimlik
  • Toplumsal Cinsiyet ve Drama Yazımı
  • Toplumsal Cinsiyet ve Mizah
  • VE DİĞER TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI

Konferansın uluslararası niteliği nedeniyle, yalnızca İngilizce yazılmış özetler değerlendirme için kabul edilecektir. Ancak sunum yapan kişiler bildirilerini İngilizce veya Türkçe olarak sunabilirler. Konferans kitabı için tam metinler İngilizce veya Türkçe olarak gönderilebilir.

Gönderimler her aşamada kör hakem değerlendirmesine tabidir. Toplumsal Cinsiyet perspektifi olmayan makaleler reddedilecektir. Özetler ve bildiriler, tüm program belirlendikten sonra konferans web sitesinde tüm katılımcılara açık olacaktır.

Lütfen özetlerinizi (250 kelimeyi geçmeyecek şekilde) e-posta yoluyla gönderiniz; gsart@emu.edu.tr

Daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.

KONFERANS YÜZ YÜZE GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR. ANCAK, TALEP OLMASI DURUMUNDA, OTURUMLARDAN EN AZ BİR TANESİ "ÇEVRİM İÇİ" OLABİLİR


Yayın Fırsatları

  • Gönderilen özetler, kör hakem sürecinden geçtikten sonra onay veya ret alır.
  • Onaylanan makaleler özet kitap olarak kitapçıkta yer almaktadır. Bu kitap konferanstan önce web sitesinde yayınlanır ve konferans gününde katılımcılara dağıtılır.
  • Yazarlar aksini talep etmezlerse, konferansta sunulan tüm makaleler konferans bildiri kitabında yayınlanır.
  • Konferanstan sonra ISBN numarası ile hazırlanmış konferans tam metin kitabı yayınlanacaktır.
  • Konferans tam metin kitabında yayınlanacak tüm çalışmalara doi numarası verilecektir.
  • Bildiri kitabı yerine, merkezimizin Kadın/Woman 2000 adlı Kadın Araştırmaları Dergisi'nde çalışmalarını değerlendirmek isteyen yazarlar derginin hakem değerlendirme süreci sonrasında yayın imkanı bulabileceklerdir.
  • Yazarlar bu iki seçenekten birini tercih etmelidir. Konferansta sunumu yapılan çalışmaların dergi sürecine girmesi istenecekse konferans bildiri kitabı yayımlanmadan önce komiteye bilgi verilmelidir.


Bildiri Kitabı ve Özet Kitabı


Konferans Programı


Tam Metin Gönderimi

Herhangi bir sorunuz varsa bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.

Tam metin gönderimi için lütfen aşağıdaki şablonu kullanın:
GSART 2022 Tam Metin Şablonu.docx

Yazarlara Yönergeler

1) 12-14 Mayıs 2022 tarihlerinde sunulan çalışmalar en geç 18 Temmuz 2022 tarihine kadar tam metin halinde gsart@emu.edu.tr adresine gönderilmelidir. Gönderilen tam metinler, doi ve ISBN ile EMU Press tarafından basılacak olan “GSART Proceeding Book" içinde yer alabilecektir.

2) Özet 5 anahtar sözcük içermeli ve 250-550 kelime arasında olmalıdır. Gönderilecek olan tam metinler 3500-6500 kelime (referanslarla birlikte) arasında olmalıdır.

3) Türkçe'de kabul edilen farklı dillerdeki kelimeler, Türk Dil Kurumu kurallarına uygun olarak yazılmalıdır. Diğer yabancı kelimeler italik olarak yazılmalı ve gerekli görülmesi halinde parantez veya dip notlar içinde açıklanmalıdır.

APA Stili 6. Sürüm Atıf Örnekleri

[Basılı bir dergideki makale için]

APA biçim yapısı:
Yazar, A. (Yayın Yılı). Makale başlığı. Dergi Başlığı, Cilt (Sayı), s-s.

APA biçimi örneği:
Nevin, A. (1990). The changing of teacher education special education. Teacher Education and Special Education: The Journal of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children, 13(4), 147-148

[Çevrimiçi bir dergideki makale için]

APA biçim yapısı:
Yazar, A. (Yayın Yılı). Makale başlığı. Süreli Yayın Başlığı, Cilt(Sayı), s-s. doi:XX.XXXX veya URL 

APA biçimi örneği:
Jameson, J. (2013). E-Leadership in higher education: The fifth “age" of educational technology research. British Journal of Educational Technology, 44(6), 889-915. doi: 10.1111/bjet.12103

[Kitap]

APA biçim yapısı:
Yazar, A. (Yayın Yılı). Başlık. Şehir, Eyalet: Yayıncı.

APA biçimi örneği:
Finney, J. (1970). Time and again. New York, NY: Simon and Schuster.

[Dergi - Baskı]

APA biçim yapısı:
Yazar, A. (Basım yılı, ayı). Makale başlığı. Dergi Başlığı, Cilt(Sayı), s-s.

APA biçimi örneği:
Tumulty, K. (2006, April). Should they stay or should they go? Time, 167(15), 3-40.

[Dergi - Çevrimiçi]

APA biçim yapısı:
Yazar, A.A.. (Yıl, Yayın Ayı). Makale başlığı. Dergi Başlığı,Cilt(Sayı), http://xxxx adresinden alınmıştır.

APA biçimi örneği:
Tumulty, K. (2006, April). Should they stay or should they go? Time, 167(15)  http://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,1179361,00.html adresinden alınmıştır.

[Basılı gazete makalesi]

APA biçim yapısı:
Yazar, A. (Yıl, Ay Yayın Tarihi). Makale başlığı. Gazete Başlığı, s. xx-xx.

APA biçimi örneği:
Rosenberg, G. (1997, March 31). Electronic discovery proves an effective legal weapon.The New York Times, 1-2

[Çevrimiçi gazete makalesi]

APA biçim yapısı:
Yazar, A. (Yıl, Ay olarak Yayın Tarihi). Makale başlığı. Gazete Başlığı, Gazete ana sayfa adresinden alınmıştır.

APA biçimi örneği:
Rosenberg, G. (1997, March 31). Electronic discovery proves an effective legal weapon.The New York Times, http://www.nytimes.com adresinden alınmıştır.

[Bir yazar ile genel bir web sitesi makalesinden alıntı yapmak]

APA biçim yapısı:
Yazar, A. (Yıl, Ay olarak Yayın Tarihi). Makale başlığı. xxx adresinden alınmıştır.

APA biçimi örneği:
Simmons, B. (2015, January 9). The tale of two Flaccos. http://grantland.com/the-triangle/the-tale-of-two-flaccos/ adresinden alınmıştır.

[Yazarı olmayan genel bir web sitesi makalesinden alıntı yapmak]

APA biçim yapısı:
Makale başlığı. (Yıl, Ay olarak Yayın Tarihi). xxx adresinden alınmıştır.
 
APA biçimi örneği:
Teen posed as doctor at West Palm Beach hospital: police. (2015, January 16).  http://www.nbcmiami.com/news/local/Teen-Posed-as-Doctor-at-West-Palm-Beach-Hospital-Police-288810831.html adresinden alınmıştır.

[Bir filmden alıntı yapmak]

APA biçim yapısı:
Yapımcı, A. (Yapımcı) & Yönetmen, A. (Yönetmen). (Çıkış tarihi). Hareketli görüntünün başlığı [ör. Sinema Filmi]. Yapıldığı Ülke: Stüdyo.

APA biçimi örneği:
Bender, L. (Producer), & Tarantino, Q. (Director). (1994). Pulp fiction [Sinema Filmi]. United States: Miramax.

[YouTube'dan bir filmden alıntı]

APA biçim yapısı:
Yazar, A. [ekran adı]. (Yıl, Ay olarak Yayın Tarihi). Videonun başlığı [Video dosyası]. xxx adresinden alınmıştır.

APA biçimi örneği:
Smith, Rick. (2013, September 20). Favre to Moss!. [Video file]. https://www.youtube.com/watch?v=gOP_L6hBjn8 adresinden alınmıştır.


Kayıt

Lütfen dormu doldurarak ödeme dekontunuzla birlikte gsart@emu.edu.tr adresine gönderiniz.

GSART22 registration-form.docx


 

Önemli Tarihler (Uzatıldı)

Konferans Tarihleri
12-14 Mayıs 2022
Önerilerin sunulması için son tarih
13 Aralık 2022 16 Ocak 2022
Kabul edilen özetlerin ilanı
16 Ocak 2022 16 Şubat 2022
ERKEN kayıt için son tarih
21 Şubat 2022 18 Mart 2022
Tam Metin Gönderimi
18 Temmuz 2022


Çalışmanın Sunumu

Daha fazla bilgi için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Sunum 15 dakikadan fazla sürmemelidir. Her konferans salonunda projektör ve bilgisayar bulunacaktır. Çalışmanızı İngilizce veya Türkçe olarak sunabilirsiniz.


Konferans Salonu

8. Uluslararası Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Konferansı, Üniversitemiz Rauf Raif Denktaş Kültür ve Kongre Merkezi, Gazimağusa / Kuzey Kıbrıs'ta gerçekleştirilecektir.

Google Haritası için tıklayın


Özet Gönderimi

Herhangi bir anahtar, genel veya ilgili temaya ilişkin öneriler dikkate alınacaktır.

Toplumsal cinsiyet perspektifi olmayan makaleler reddedilecektir.

Lütfen uzunluğu 250 kelimeyi geçmeyen özetler gönderin.

Özetlerinizi e-posta ile gönderebilirsiniz: gsart@emu.edu.tr 

Özetlerin komite tarafından değerlendirilmesi için son teslim tarihi 13 Aralık 2021 16 Ocak 2022

Kabul edilen bildiri özetlerinin web sitesinde görüntülenebileceğini lütfen unutmayın.

Komite, başvuranları 17 Ocak 2022 16 Şubat 2022 tarihine kadar bilgilendirecektir.

 Tam metin gönderimi için "Tam Bildiri Gönderimi" sayfasını ziyaret edin.


Özel Oturum

Bir genel oturum düzenlemeyi planlıyorsanız lütfen formu doldurun ve bize gsart@emu.edu.tr adresinden ulaşın.

Plenary Session Request Form.docx


 

Ödeme

Kayıt Ücreti Tablosu
Erken kayıt için son tarih: 21 Şubat 2022 18 Mart 2022
Normal kayıt son tarihi: 2 Mayıs 2022
Yazar 
80$ 55$
90$ 65$
Ortak yazar
60$ 25$
70$ 35$
Master/Doktora Öğrencisi
50$ 25$
50$ 35$
İkinci çalışma
40$ 20$
50$ 30$
Çalışması olmayan katılımcı (dinleyici)
20$ 15$
25$ 20$

*DAÜ üyelerine %30 indirim

 **Talep olması durumunda 'çevrimiçi' yapılacak oturuma katılacakların konferans kayıt ücreti 'Master/Doktora Öğrencisi' kategorisinden değerlendirilecektir.

Elden ödemeye İZİN VERİLMEZ. Kayıt ücretine konferans materyalleri, karşılama resepsiyonu, kahve molaları ve üç gün boyunca öğle yemeği çantası dahildir.

Tüm banka masrafları ve komisyonlar katılımcılar tarafından ödenir. Havale sürecinde lütfen bankanızı bu konuda bilgilendirin.

Bir şirket, kurum veya kuruluş adına fatura almak için bunu kayıt formunda belirtmeniz gerekir. Banka havalesinde kişi belirtilmişse, daha sonra bir şirket veya kuruluşa fatura kesilmesi mümkün değildir.

Banka Transferi:

Banka havalesi makbuzunun bir kopyası, onay için kayıt formuna eklenmelidir.

ÖNEMLİ: Banka havalesi ile ödeme başvurunuzun açıklaması için lütfen adınızı ve CWS/KAEM GSART22 yazınız.

DAÜ Dolar Hesabı

Banka: Turkiye Is Bankasi A.S.

Şube: Gazimagusa Subesi

SWIFT Kodu: ISBKTRISxxx

IBAN #: TR590006400000268200063932

Dolar Hesap Numarası : 6820-63932

Çekler kabul EDİLMEZ.


Kuzey Kıbrıs

                

Kuzey Kıbrıs, sihirle dolu bir yer: “Akdeniz'in İncisi" unvanını sonuna kadar hak ediyor. Pırıl pırıl berrak suları ve altın sarısı kumsallardan, ilkbaharda kır çiçekleri ile kaplı tarlalara kadar bozulmamış güzelliğin zengin ve renkli bir halısı ve Beşparmak Dağları'nın çamlarla kaplı tepeleridir. Kıbrıs, Türkiye'nin 65 km güneyinde, Suriye'nin 100 km batısında ve Mısır'ın 420 km kuzeyinde, Akdeniz'in üçüncü büyük adasıdır.

1974'te, Kıbrıs Türk ve Rum Toplumları arasında yıllarca süren şiddetin ve Kıbrıslı Rum Milliyetçilerin darbe girişiminin ardından, Türkiye Kıbrıslı Türkleri soykırımdan kurtarmak için müdahale etti ve o zamandan beri barışı korumak için orada kaldı. Ada bugün iki özerk Devlete bölünmüş durumda. Kıbrıslı Rumlar, Kıbrıs'ın güney kesiminde, Kıbrıslı Türkler ise kuzey kesiminde yer almaktadır. İki devlet, başkent Lefkoşa'yı da ayıran ve onu dünyanın son bölünmüş başkenti yapan bir “Yeşil Hat" ile ayrılıyor. Geçmişte iki toplum arasında yaşanan sıkıntılara rağmen, şimdi adada barış var. Her iki devletin liderleri, adayı yeniden birleştirecek bir çözüm anlaşmasını denemek ve müzakere etmek için Birleşmiş Milletler'in dikkatli gözetimi altında düzenli olarak toplanıyor.
Kuzey Kıbrıs'ta beş ana bölge vardır: Lefkoşa, Gazimağusa, Girne, Güzelyurt ve İskele.Şu anda, AB vatandaşlarına 24 saat sınırsız erişim sağlayan, güney Kıbrıs'a ve Kıbrıs'tan geçişe izin veren beş sınır kapısı bulunmaktadır. Ancak, bir kimlik kartı veya pasaportla kuzeye geçerken kısa bir vize formunun (kontrol noktalarında mevcuttur ve ücretsiz) doldurulması gerekecektir.

Kıbrıs çok sıcak bir iklime sahiptir ve genellikle Yaz mevsimi nisan ayından kasım ayının sonuna kadar yaklaşık sekiz ay sürer. Temmuz ve ağustos aylarında sıcaklıklar 35°C'yi (95°F) aşıyor. Kış havası genellikle çok ılımandır ve yıllık ortalama sıcaklık 19°C'dir (66°F).

Dışarıda yemek yerel halk arasında son derece popülerdir ve büyük şehirlerde ve çevresinde çok çeşitli uluslararası restoranlar bulunmaktadır.


Famagusta City Map: 

Bir zamanlar Gazimağusa adanın en önemli liman kentiydi. Doğal olarak derin olan liman, Doğu Akdeniz'in her yerinden ve daha uzaklardan gelen gemileri ve tüccarları cezbetti. Bu süre zarfında bölge zenginlikle gelişmeye başladı ve zenginliğin inşa ettikleri kiliselerle ölçülebileceği fikri bu zengin tüccarlara çok sayıda kilise inşa etmeleri için ilham verdi. Gazimağusa "kiliseler bölgesi" olarak bilinmeye başladı - efsaneye göre bir zamanlar bölgede yılın her günü için bir kilise vardı.

Bugün bölge, dünyanın herhangi bir yerindeki en etkileyici ortaçağ kalıntılarından bazılarına sahiptir. Lala Mustafa Paşa Camii, bir zamanlar kilise olan ve o zamandan beri içerisi camiye dönüştürülmüş olan gotik katedral dış cephesi ile büyüleyicidir. Surlarla çevrili şehirde bir yürüyüş, geçmişe giden bir kartpostal gibi, bölgenin tarihine dair harika bir fikir verir.

Salamis, heykeller, ayakta duran sütunlar, tiyatro ve hamamlar dahil olmak üzere fevkalade korunmuş Roma kalıntılarına ev sahipliği yapmaktadır. Ama tabii ki bölge zengin tarihi kadar muhteşem plajlarıyla da ünlü olan ve herkes için bir şeylere sahip bir yerdir.

            


Konaklama

Konferans alanına yakın oteller aşağıda listelenmiştir.

Oscar Park Hotel

Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs

Oscar Park Hotel için Genel Bilgiler

KonumŞehir Merkezi
6 Km
 Havalimanı
53 Km
 
Kongre Merkezi
2 Km

Daha fazla bilgi: http://www.oscarpark.com/

Salamis Bay Conti Hotel & Casino 

Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs

Salamis Bay Conti Hotel & Casino için Genel Bilgiler

KonumŞehir Merkezi
8 Km
 
Havalimanı
45 Km
 
Kongre Merkezi
4 Km

Daha fazla bilgi: https://salamisbayconti.com/tr/

Arkın Palm Beach Hotel & Casino

Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs

Arkın Palm Beach Hotel & Casino için Genel Bilgiler

KonumŞehir Merkezi
5 Km
 
Havalimanı
45 Km
 
Kongre Merkezi
9 Km

Daha fazla bilgi: https://arkinpalmbeach.com/

Port View Hotel

Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs

Port View Hotel için Genel Bilgiler

KonumŞehir Merkezi
0 Km
 
Havalimanı
45 Km
 
Kongre Merkezi
7 Km

Daha fazla bilgi: http://www.portviewotel.com/

Premium-Inn Otel

Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs

Port View Hotel için Genel Bilgiler

KonumŞehir Merkezi
0 Km
 
Havalimanı
48 Km
 
Kongre Merkezi
9 Km

Daha fazla bilgi: http://www.premiuminnhotel.com/

La Regina Veneziana Otel

Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs

La Regina Veneziana Otel için Genel Bilgiler

KonumŞehir Merkezi
5 Km
 
Havalimanı
50 Km
 
Kongre Merkezi
10 Km

Daha fazla bilgi: http://la-regina-veneziana.cyprushotel.net/

Altun Tabya Otel

Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs

Altun Tabya Hotel için Genel Bilgiler

KonumŞehir Merkezi
5 Km
 
Havalimanı
50 Km
 Kongre Merkezi
10 Km

Daha fazla bilgi: https://altun-tabya-hotel.business.site/

Betül Guest House

Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs

 Betül Guest House için Genel Bilgiler

KonumŞehir Merkezi
5 Km
 Havalimanı
50 Km
 Kongre Merkezi
10 Km

Daha fazla bilgi: http://betul-guest-house-famagusta.mycyprushotels.com/tr/




DAÜ Web Siteleri

8th-International-Conference-on-Gender-Studies--Gender-and-Art