Skip Navigation LinksKeynote-Speakers

Davetli Konuşmacı

 AHU ANTMEN


Prof. Dr. Ahu Antmen Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğretim üyesidir. Çalışmaları, Türkiye'de modernleşmenin sanatsal yansımalarına ve toplumsal cinsiyet dinamiklerinin sanatsal üretim süreçlerindeki etkilerine odaklıdır. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Kimlikli Bedenler-Sanat, Kimlik, Cinsiyet, Zamanların Belleği: Ali Teoman Germaner, İçerdeki Yabancı: Hale Tenger ve editörlüğünü yaptığı Sanat/Cinsiyet-Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri kitaplarının yanı sıra son dönemde Mapping Impressionist Painting in a Global Context (Routledge, 2021), Globalizing Impressionism: Reception, Translation, and Transnationalism (Yale University Press, 2020), Curatorial Challenges-Interdisciplinary Perspectives on Contemporary Curating (Routledge, 2019), Artists in their Time (Istanbul Modern, 2015), Unleashed-Contemporary Art from Turkey (Thames&Hudson, 2010), Beyond Imagined Uniqueness-Nationalisms in Contemporary Perspective (Cambridge Scholars Publishing, 2010) gibi yayınlara katkıda bulundu. Küratörlük çalışmaları arasında Nur Koçak-Mutluluk Resimleriniz (2019, Salt), Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü (2015, Pera Müzesi), İkinci Göz: Türkiye'den Kadın Fotoğrafçılar (2013, Sismanoglio Megaro), Bir Ülke Değişirken-Tanzimattan Cumhuriyete Türk Resmi  (2012, S.Ü. Sakıp Sabancı Müzesi), Joseph Beuys ve Öğrencileri (2009, S.Ü. Sakıp Sabancı Müzesi) sergileri bulunmaktadır. 

Sanat Tarihi Miti ve “Kadın Sanatçılar"

Linda Nochlin'in “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?" (1971) başlıklı çığır açıcı makalesinin üzerinden 50 yıl geçti. 50 yıl sonra, sanat tarihinin cinsiyet temelli bir anlatı, ideolojik bir mit olduğu düşüncesi artık daha çok kabul görüyor.  Peki 1970'lerde feminist sanatçıların ve sanat tarihçilerinin başlattığı bu mücadelenin bugünkü seyrine dair ne tür gözlemler yapılabilir? Ayrımcılığa dair farkındalığın, sanat tarihinin sahnesi olan kurumsal yapıların dönüşümündeki etkileri nedir? Bugün yeni sanat tarihsel anlatılar kurgularken ayrı bir kategori olarak “kadın sanatçı" kimliği artık aşılmış bir kavram sayılabilir mi? Sanat ve sanatçı kimliği kavramlarına cinsiyet bağlamında baktığımızda, dünden bugüne ne tür dönüşümler gözlemlenebilir? 

 LALEPER AYTEK

 Laleper Aytek fotoğrafçı, sanatçı, öğretim görevlisi, küratör, eleştirmendir. İstanbul'da çalışıyor ve yaşıyor.

Boğaziçi Üniversitesi ekonomi bölümünü (B.A) bitirdikten sonra, sosyal ekonomi alanında yüksek lisans çalışmalarına devam etmek üzere gittiği Norveç'te daha çok fotoğrafa yöneldi. Fotoğrafla üniversite yıllarında başlayan ve giderek derinleşen ilgisi nedeniyle 90'lı yılların başında Türkiye'ye döndü ve kendi stüdyosunu açarak reklam fotoğrafçılığı yapmaya başladı. 1998'de Türkiye'nin ilk kapsamlı dijital fotoğraf stüdyosunun kuruluşunda fotoğraf ve reklam yönetmeni olarak görev aldı. 2009'da bu yana Koç Üniversitesi, Medya ve Görsel Sanatlar Bölümü'nde (MAVA) fotoğraf üzerine dersler vermektedir.

2000 yılından bu yana fotoğraf yazılarında, öznellik kapsamında “görme biçimleri" ve “fotoğraf tarihi" üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu temel yaklaşımını “Fotoğraf Tarihi Kanonunu Yeniden Düşünmek: Öznellik Üzerine Bir İnceleme" başlıklı yüksek lisans (MFA) tezinde ayrıntılandırarak geliştirmiştir. Yayınlanmış çalışmaları arasında fotografik düşünce üzerine yazılarını biraraya getirdiği Kendine Ait Bir Fotoğraf (2005), Palimpsest Istanbul (2010) ve Issız (2013), Non Paris (2014), Kendi İçinden Geçip de Gitti mi Uzaklara? (2017) ve Hayat Başka Yerde (2019) fotoğraf kitapları sayılabilir. Aytek 1991'den bu yana 16 kişisel sergi açtı ve 21 grup sergisine katıldı.



DAÜ Web Siteleri

Keynote-Speakers

​​​​​​